4 februari 2008

Suck - söndag...






Söndagar skulle vara bra dagar om inte måndag kom efteråt.





Vi har haft riktigt härligt vinterväder idag, och dessutom har jag fått krama Lill-Tove! Hon har fyllt ett år så vi har varit dit och uppvaktat. Som ni ser är hon inte överdrivet förtjust i kameran.

Efter tårtkalaset for vi till Klubbfors för att titta till huset (och vattna pelargonerna). Massor med snö har det blivit, mycket mer än i sta´n. LYCKA med traktorskottning, vi har en lång infart....



















Men nog är det vackert med vintervägar och sol! Till höger om berget, en bit ner, ska man kunna se vår flaggstång. Jag kunde inte låta bli kameran, önskar bara att jag var en bättre fotograf också! Det här är alltså på vägen till stugan.


Den lilla bron över Åby-älven är så vacker året om, men nästan romantisk med snön. Visst hörs det att vi har för lite snö i sta´n?!


Kolla snövallarna vid bodan! Vår granne skottar med traktor, vilket är toppen när man kommer sent en fredagkväll.

Johnny har lagt färdigt sovrumsgolvet, så nu är det snart färdigt i lägenheten. Tapeter i kök och hall, lite målning och golvlister saknas. Vi planerar ett IKEA-besök på fredag för att handla garderober och bokhyllor....Åh, vad jag längtar tills det är klart, nu när det är så nära!

Jag har planterat om mina stackars orkidéer idag. Dammiga och eländiga efter att ha flyttat runt i drygt ett halvår, står dom och ser förvånade ut i nya krukor och ny jord. Jag gav bort de flesta krukväxterna när vi flyttade, så om vädret tillåter ska jag handla lite nya - snart!

6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Åhh vad glad jag blir när du nämnde mig o min butik i förra inlägget..tack snälla..ni måste ju komme fler ggr..nu är ju allt fint på väg in..hoppas att vi får grejer nu i veckan..
Vilka härliga vinterbilder du visar oss..
Kram Anette

Lea sa...

Halloj, jag är hopplöst dålig på att få orkideer att överleva.
Men de är ju bland det vackraste som finns.
Vilka härliga snöbilder du tagit, man behöver verkligen inte långt utan för stan så blir det rena rama tomtelandskapet.
Ha en bra kväll!
/Lea

Anonym sa...

Men är det inte världens sötaste unge jag ser??? Fast hon såg rätt sur ut.. Haha! Tack för igår! Kram/Lillasyster

Anonym sa...

Men nu har jag hittat dig......
Vad kul att följa din renovering, läste att du ska garderober så att du äntligen får packa ur kartongerna.... SKÖNT.
Jag hörde att du var in i butiken förra veckan, var ledig just då.

Kram
Pernilla

Unknown sa...

Ljuvligt! Vilka härliga bilder!
Gillar snö, fast jag börjar bli rätt trött på att vädret aldrig kan bestämma sig.
Jag är så suuuugen på lite vårnyheter. Vi MÅSTE få en dag i stan snart :)

Kram Vero

mittiminvillervalla sa...

Vilka härliga vinterbilder!

Gör egentligen inte på beställning men nog kan jag knåpa ihop en klänning till dej. Om det inte gör nåt att det kanske tar en par veckor innan jag skickar den.(Behöver vila händerna några dagar ;o). Och så kanske den inte ser precis ut som den jag redan gjort, blir nog en annan spets också, men iaf något liknande. Har ju ingen mall, gör bara på fri hand.

Postar ditt Pay it forward paket imorgon :o)

Ha det gött!

Monika