8 februari 2008

Garderober!!!






Äntligen! 150 kg hörngarderob ligger i sovrummet och väntar på montering! Vilken dag vi har haft. Det var ganska lugnt på IKEA, inte så mycket folk och ALLT fanns hemma utom zinkbaljorna. Förutom hörngarderoben har vi köpt två 60cm garderober, 4 st Billy-hyllor, Liatorp sideboard till TV:n och en massa annat smått och gott....



Dessutom hann jag in i Kalix på My Home för att komplettera mina gardiner. Och naturligtvis ligger det en hel rulle av det mest otroliga gardintyg mitt framför näsan och frestar mej. Citat Oscar Wilde "Bästa sättet att undgå en frestelse är att falla för den" och det gjorde jag. Platt. Måste söka vård för detta hemska gardinsug, innan jag måste ta pension för att hinna sy alla gardiner...




Ett litet paket väntade när jag kom hem. Gulliga Monika med Mitt i min villervalla har skickat ett Pay it forward-paket till mej. Hon är så fantastiskt duktig - kolla KORSET!


Jag i min tur skickar något kul till de första tre som anmäler intresse - gör det genom att lägga in en kommentar!


Dagens djungelordspråk: "Vi mår bra av att ta till oss vardagens glädjestunder."


Men jag vill också tillägga en av mina favoriter: "För mycket av det goda kan vara underbart." Enligt Mae West, som ju borde veta... Godnatt på er, och stor kram och tack Monika!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag är först!! :) Skitsnygg garderob.. Blir ju kanonbra! Du råkade inte få med dig någon soffa från IKEA? Kram /Lillasyster

Anonym sa...

Ja, jag var second!!! Garderoben tror jag också blir kanon och tänk....va mycke kläder den rymmer. Huvaligen..Lite avis är man, för jag behöver mer garderober men rymmer inga, då får vi bygga ut i så fall!! Kram Shopparkompisen Anna-Lena

Unknown sa...

Å jag var faktiskt trea!! Men ack så naggande god!!!

Jag blir så nyfiiiiken på hur det blir hos dig! Jag hade oxå vela följa med och göra stan osäker!

Och du! Du kan bara pröva att säga upp dig! Jag skulle ringa och gråta varje dag tills du lovade att komma tillbaks.
Kjaaaam Vero

LantlivsAnette sa...

Åhhh..jag förstår om du föll för det vackra tyget..det gjorde jag också..jag har det i matsalen och vardags rummet...som långa längder..det är sååå snyggt !!
Det måste ha varit av syrran du handlade då...
Ha det så bra Kram Anette = en till tygtok ;)

Unknown sa...

Gardinerna är ju bara såååå ljuvliga! Kommer att bli kanonsnyggt hos er. Vilken lycka att du hittade precis vad du sökte.

Vi hörs, Kram Vero

Lea sa...

Så härligt med garderober!! I love.
Den var verkligen jättesnygg.
Skönt att det fanns hemma grejerna du skulle ha annars är det ju retligt när man får åka hem utan det man hade bespetsat sig på.
Ha en fortsatt härlig ¨måndag.
/Lea

Anonym sa...

VILKET SUPER SNYGGT TYG HAR HITTAT..
NU HAR KRONORNA I JÄRN KOMMIT IN I BUTIKEN SÅ DU ÄR VÄLKOMMEN IN Å KIKA...

HA DET GOTT
PERNILLA