5 februari 2008

Måleri målera...

Äntligen hittade jag till färgaffären! Nu ska det målas. Min gamla IKEA-byrå med tjugo år på nacken ska få nytt liv. (Dessutom ska jag måla lite tråkiga kanter på garderober, men sånt är ju inget kul...)


Jag har hunnit måla två varv, så det blir sista varvet imorron. Hurra! (Mina underkläder bor i verktygsbacken under tiden.)
Jag längtar efter våren och smygläser trädgårdsböcker för fullt. Den här boken läser jag varje vår, det är inte en renodlad trädgårdsbok utan den innehåller både recept och stickbeskrivning. Men teckningarna är fantastiska! Kan finnas på bokrean - vill man inte ha den själv så är det en fin present.
Mysig läsning är också Mia Törnbloms ("Självkänsla nu!")nya bok. Den heter kort och gott "En härlig bok" och innehåller inspiration och tankar för årets alla dagar. Dessutom är den klädd i ORANGE sammet. Bara en så´n sak...

Onsdagen den 6 februari: "Alla människor ler på samma språk."
Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mia Törnblomboken var jag sugen på oxå - men det blev aldrig nåt köp...

Lea sa...

Man kan knappt förstå vilken skillnad lite färg kan göra, så skönt med mer förvaring.
Vilka bra boktips!
Ha en bra torsdag!
/Lea