1 februari 2008

Äntligen fredag!









Jag har fyllt år i veckan, och blivit bortskämd med presenter. Min pappa tog i rejält med en underbar lykta, som jag faktiskt trånat efter! Underlägget i luffarslöjd var en del av mammas present, och bäst av allt - hon har tillverkat det själv! Min sambo har gett mej ett multiverktyg som jag ska använda till att "strippa" trappstegen från golvmatta och kontaktlim... Sitter här med både blommor och parfym och känner mej gruvligt bortskämd, och borde väl skämmas som inte ens fyller jämt.
Vi har jobbat i Pajala onsdag -torsdag, och tog omvägen över Kalix för att kolla in My Home-butiken (Lantlifs Anette). Vilken härlig affär, och tygerna! Jag hade siktat in mej på gardiner, men blev förförd av fräscht blåmönstrade tyger istället till stolsöverdrag och kuddar. Monogramtyget är helt underbart, jag har köpt vitt-på-vitt i Skellefteå tidigare, men blått! Mitt blåvita kök i Klubbfors ska få löpare och kuddar....

Det var värt omvägen, missa inte ett besök där om ni är i närheten!

Naturligtvis har jag shoppat i Pajala också! Det finns en liten mysig butik som heter Sofis Skafferi. Vi gjorde vårt bästa för att plundra den, och jag hittade köksgardiner!
Nu behöver jag bara vänta på tapeter och gardinstänger..

På vägen mellan Piteå och Pajala har vi stannat för att äta på Vippabacken utanför Överkalix. Det finns lite antik/loppisprylar till salu, som vi fotade. Kolla in kannorna!


Under tiden jag har varit borta, har Johnny lagt golvet klart i hallen. Ljust "björk"-golv istället för mörkbrun linoleum...







Det är SÅÅ snyggt! Jag har beställt en väggtext som jag ska ha i hallen, efter tapetseringen såklart.




Nu ska jag ta det lugnt i helgen, läsa och sticka på mitt senaste projekt (ett av dom) i naturvitt Raggi från Järbo.


En fotpläd. Fast jag tänker mej att den ska värma mina axlar istället. Med måtten 60x130 kan den vara skön i soffan. Och jag är less på min koftstickning. Den riskerar att hamna bland UFO-projekten. Ni hör vilka fina ursäkter jag har... Trevlig helg alla!

4 kommentarer:

Lea sa...

Hej hopp!
Jag förstår inte att jag aldrig hittat hit tidigare eller har jag det..jag måste gå längre bak i bloggen och kolla.
Vilka mysiga tyger du har hittat, jag blev väldigt nyfiken på det beige med svart blommigt/snirkligt mönster. Det ser ut som mina tapeter som snart ska upp på övervåningen.

Jag lägger till dig i min lista om det går bra...
HA det!
/Lea

mittiminvillervalla sa...

Hallåj!

Får väl säga Grattis! fast lite i efterkott :o)

Härligt med så fina presenter! Och härlig shopping!

Nu ska du få höra på vimsfian!
Som sagt, jag gillar böcker och ibland åker dom fram i drivor. Denna gång tydligen så stora att jag inte kunde skilja något åt *skratt*

Boken heter visst Fint i fönstret!
Och inget annat! Så glöm det jag tidigare var in här och skrev!
Den boken "Vackrare vardag" är iochförsig väldigt fin den också! :o)

Nu kanske du förstår varför min blogg heter som den gör! Villervalla är precis vad det är ;o)

Ha en trevlig helg!

Monika

mittiminvillervalla sa...

Hej där!

Kul att du vill gå med i Pay it forward. Som jag skrev så kommer jag att skicka något som redan är färdigt. Du kan maila ditt namn och adress så ska jag knåpa ihop något till dej inom några dagar.

Maila till:

villervallans@yahoo.se

Ha det fint!

Kram Monika

Unknown sa...

Såååå fint det bliiir! Och vilka mysiga bilder du lagt ut från vår senast shoppingresa. Den var ju iofs inte som våra shoppingorgier vi annars brukar ägna oss åt, men jag tycker vi fick ihop det rätt okey ändå :)
Mer pengar åt folket! Hur ska vi annars kunna shoppa?

Såg att du ringt medan jag var på revyn. Jag hör av mig i morrn.
Kram Veronica