27 februari 2008

Mitt i ett äventyr...

Suck - pust - stön...

Jag vill inte skrapa tapeter och slipa garderobsdörrar, jag vill blogga/sticka/se på TV/slita mitt hår...

Men nu är det värsta gjort, imorgon ska vi tapetsera dörrarna. Johnny ska kapa lister på fredag, sen är det bara dammsuga sågspånet, montera bokhyllorna och börja ANVÄNDA rummet! Hurra! Gardiner, blommor, lampor och annat kul. Och jag får äntligen plocka fram alla scrapbookinggrejor som är undanstoppade.


Detta är köket mitt under tapetseringen. Här syns både den nya och den gamla tapeten. Vi har tapetserat samma naturvita tapet i både kök och hall. Inga fondtapeter, men till hallen har jag beställt en väggtext från My First Room.



Fast i svart förstås. Egentligen skulle jag ha något helt annat på väggen; fångat dagen har jag väl gjort jämt... Jag borde ha "Tänk dig för!!!" ovanför ytterdörren eller nåt liknande. "Inga fler projekt!" skulle också passa bra.


Vi har en scrapbookingkurs på torsdagkvällar. En av tjejerna såg en smart väska i Piteå-Tidningens reportage från pysselträffen i Munksund (?) Är det någon som har minsta aning om var man kan få tag i en sådan?? (Bilden lånad från PT:s hemsida)


4 kommentarer:

Lea sa...

Ha,ha, ha jag vill också ha ett väggord som är skräddarstt till mig.
"Ta inte på dig mer än du orkar" eller "Stopp och belägg inga mer loppisbesök denna vecka".
Tänk snaaaart får du göra annat än att renovera. Det blir så himla snyggt förresten.
Så roligt att scrapkursa:-)
Ha det så bra!
/Lea

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Jahha du..det där med väggord..vad skulle passa hos mig då !
Kanske stoppa ideerna ett tag..hii..hii..
Du..menar du tyget med broderier på..det skira ? Det tvättar jag i maskin på 40 grader..ingen strykning behövs efteråt..bara att hänga upp..jag har tyget som stor matduk också..jättefint.
Ojj vad ni renoverar o grejar,fint blir det !
Kram Anette

mittiminvillervalla sa...

Kul! Vi är nog ganska många som skulle behöva ha ett och annat skrivet på väggarna! :o)

Tyvärr kan jag inte svara på vilket grovlek jag har på ståltråden. Har inte kvar lappen som satt runt. Men skulle tro att den grövsta är ca 2 mm.

Vi startar en liten kurs "skapa i ståltråd" i min förening på tisdag nästa vecka. Men den är på dagtid. Just nu har jag inte ork med fler saker men kanske till hösten i så fall. Vi får väl se. Viljan finns men, ja du vet :o) Man måste orka också :o)

Idag borde "Svenne Brevduva" dimpa ner med något till dej :o) Hope you like! ;o)

Ha en fin dag bland alla renoveringar och tapetseringar!

Kram Monika

mittiminvillervalla sa...

Jaha! Nu har jag gjort det igen!
Virrhönan har varit i farten! ;o)

Svarade på fel sak här hos dej. Jag har köpt galvad stålståd. Den passar bäst för den släpper inte svärta som najtråd.

Japp nu ska det nog vara redigt och rätt!

Tjingeling!

Monika