25 januari 2008

Vårgardiner

Jag och Veronica har shoppat i Skellefteå idag - bara gardintyger! Solen sken och det räckte för att önska sig nya gardiner. Jag hittade supersnygga färdiga längder i naturvitt till sovrummet. Det tänker jag kombinera med hissgardin i rosmönster - få se om det blir för blommigt med tanke på fondtapeten... Jag har försökt drapera så den snygga uddkanten syns!

Jag hann in på Buketten hemma i sta´n också medan Johnny gick på apoteket. Det var lite för kallt för att handla blommor, men krukor köpte jag.


I min brevlåda låg senaste numret av Isabellas, så tillsammans med nya boken "Snickra för hem och trädgård" av Leif Qvist, så har jag gott om inspiration just nu. Det kan behövas i pauserna under gardinsömnaden, för naturligtvis köpte jag gardintyg till fler fönster...

Det blir hissgardiner i randigt linne till salen på stugan. Jag ska försöka hitta längder i passande stil, vi ska ju till Kalix nästa vecka....




Visar lite bilder från mitt (ofärdiga) kök, som saknar tapeter och en del lister. Min "snickare" jobbar i Stockholm under veckorna, och i helgen lägger han golv i hallen. Om jag har tur kan vi tapetsera om fjorton dar kanske...



3 kommentarer:

Unknown sa...

Såååå supersnyggt! Erat kök är verkligen att lyft för hela lägenheten. Ska bli kul att få se golvet på plats sen med.

Vi måste absolut planera en invignins-come-together när ni är klara :)

Kram V

mittiminvillervalla sa...

Snygga gardiner! Gillar dom vita särkilt! Massor söta! :o)

Köket, som jag tycker ser ganska så fint ut redan nu kommer att bli kanon! Ser man ju ;o)

Ha en bra dag!

Monika

mittiminvillervalla sa...

Hej på dej! :o)

Såg att du blev intresserad av boken jag visade. Jag upptäckte nu att jag skrivit fel titel i mitt inlägg! Boken heter "Vackrare vardag"

av Anna & Marita Örnberg

Finns hos Adlibris för 87 kr

Ha en fin fredag i all snöyran :o)

Monika