14 januari 2008

Åh, mina trötta ben!!

Vi har jobbat som galningar idag, jag och Johnny. Han la in nytt golv i arbetsrummet igår, och eftersom sovrummet står som nästa i kön, så har vi flyttat in sängar och allt i arbetsrummet. Vilken rockad! Vi flyttar runt alla grejor och möbler varje månad känns det som.
Dessutom har vi rivit ner en garderob i sovrummet, så det blev ju lite kläder och grejor "över", om man så säger....

Vi hälsade på hos Veronica och Staffan igårkväll och passade på att njuta av deras hem istället för vår egen röra. Så himla skönt och trevligt - men deras hus är ju så läckert!

Säg den lycka som varar för evigt... Nu ska vi alltså campa i arbetsrummet minst en månad (förmodligen TVÅ) innan lägenheten börjar vara färdig. Suck.

Vi ska vara på stugan till helgen eftersom vi måste vänta på material, så då får jag sova i en säng som inte flyttar på sig hela tiden!:-) Kanske hinner med lite "änglamakeri" dessutom. Jag har hållit på med två Tilda-änglar i över ett år så det är på tiden dom blir klara!

Fast Veronica bara lurar mej så jag vill sy fler...Här ligger en av julänglarna tillsammans med kroppsdelar till andra.
Ingen snabb hobby precis.
Hann in på Buketten en snabbis igår på da´n. Halva priset på julsakerna - och jag som trånat efter ett par läckra Sia-kransar - hör och häpna, dom fanns kvar! Där tog jag igen lite för den dåliga shoppingen i Skellefteå, minsann!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack själv :) alltid lika roligt när ni tittar förbi.
Herregud vad duktiga ni är, ni måtte ha burit hela dan och en bra bit in på natten.
Själv satt jag och försökte få till räknaren. Skam den som ger sig, till sist funka det. Såg att du nattsuddade liksom jag :)

Ps. det blir bra ska du se, så här nära har ni ju aldrig varit :)
Kram V

Unknown sa...

Du har fått en utmärkelse hos mig, bara för att det är du.
Kram Vero