20 januari 2008

Bara slit...







Äntligen hemma i sta´n igen! Vi har varit på stugan i helgen och städat bort allt julpynt. Dessutom har vi monterat linneskåpet, satt upp hyllor i arbetsrummet och försökt trolla bort vår trista balkongdörr på övervåningen. Balkongen är borttagen och dörren igensatt från utsidan. Så småningom tänker vi bygga en ny, men det ligger inte i årets planering. Det blev en nödlösning med gardiner och lite pynt. Vi rotade runt i en av skrubbarna och hittade lite grejor som vi glömt bort! Johnny monterade upp den snygga lamphissen (som har vilat sig i förråd i 23 år!) och jag hittade en ljuskrona i zink att hänga vid balkongdörren.
Jag hämtade mitt vita bord på Tistel i fredags. Det slank med en del saker förutom bordet, kolla in lampan! I somras hittade jag en mini-version på loppis som är "nästan" likadan!
Ursäkta blixten. Och titta inte så noga på röran. Men lampan - det blev kanonbra! Nu vill jag bara måla...
Mitt gröna skrivbord ska bli vitt snarast möjligt. Men nu ska vi lägga golv i sta´n, så det tar väl fjorton dar innan jag får måla. Till dess har jag säkert hunnit dra på mej nåt nytt projekt...




Inga kommentarer: