22 januari 2008

Kaffe och annat









Jag gillar kaffe. Man kan nog säga att jag är koffeinberoende. Dessutom gillar jag alla prylar som har med kaffe att göra. Min sambo har under årens lopp presentat mej en kaffemaskin, kaffekvarn, presskanna och mjölkskummare. Jag blir lika glad varje gång han lyckas hitta något jag inte har. Till saken hör att Johnny vägrar dricka något annat än "vanligt" kaffe.




Min gulliga mamma grävde i sina skåp och kom fram med detta - en Don Pedro, utan skador och helt komplett! Gissa vem som blev glad. Jag var ju tvungen att prova den och tvingade Johnny att delta i provsmakningen. Smaksatt kaffe dessutom... Ingen av mina ljusare idéer.




Det saknas en del eljobb i köket fortfarande, så kaffemaskinen får vänta.


Jag packar fortfarande upp saker. Ur en av kartongerna kom lite silverprylar i behov av puts. För större saker klär jag in diskhon med aluminiumfolie, fyller med hett vatten och tillsätter bikarbonat. Låt ligga en stund.


Hittade min älsklingskruka i kartongen. Ett gammalt loppisfynd som jag inte betalat mycket för...


I brist på blomma så tände jag ett ljus.






1 kommentar:

Unknown sa...

meen Marita, så mysiga bilder! Jättefina silversaker. Var har du gömt undan dom så jag inte sett dom förut?