12 januari 2008

Prestationsångest

Det blir mycket tittande på andras bloggar... Åh, vad mycket snyggt det finns och vilka bra idéer man får! Men sent på kvällen innan jag ska somna drabbas jag av det typiskt kvinnliga - prestationsångesten slår till. Hur hinner alla fantastiska människor göra allt detta: blogga, inreda, renovera osv.? Har andra människor 48-timmars dygn?
Svaret är ju naturligtvis att det har ingen av oss. Vi stjäl från något annat. Vi prioriterar och väljer bort.
Som en liten utmaning för att lätta på veckans ångestmoln vill jag visa en av mina "missar" (och gärna få se andras misstag!!!)
Vad GÖR man med saker man tycker om , men som på nåt vis inte hittar sin plats?!
En av mina svaga punkter är allt som liknar växthus, i mindre format alltså. Naturligtvis skulle jag gärna vilja ha ett riktigt, stoort! men min sambo håller sig till de mindre versionerna när jag fyller år eller till jul.

I all fall önskade jag mig detta jättevackra som jag hittat på Bröderna Öbergs i Älvsbyn (underbar butik!!) och min snälla karl köpte det i julklapp åt mig.

JAG ÄLSKAR DET men flyttar bara runt det i huset... På våren har jag mina pelargonsticklingar i det (opraktiskt men snyggt) men resten av året - bara står det.

Jag har ett mindre i zink som också mest bara samlar damm, i ärlighetens namn. HJÄLP!

Vi har varit till Skellefteå för att serva bilen och Shoppa lite. Dum som jag är så tvingade jag min sambo att bära ned julsaker i förrådet igårkväll - istället för att se på TV.

En favoritaffär i Skellefteå är Spetsar och Ting, och vår konversation under besöket i den butiken kan sammanfattas såhär:

-Nej, det behöver vi inte!

Det blir shopping utan sambon i fortsättningen. Han ville hellre ha en ny Mercedes (á halvmiljonen), istället för vackra saker ur Sias vårkollektion - dumma karl...


I torsdags var jag till Norrfjärden och butiken Tistel som jag hittills missat. Gissa vem som kommer att nöta på asfalten till Norrfjärden i fortsättningen! Fantastisk butik med vackra saker och duktiga trevliga tjejer. Köpte läckra lyktor mm (foto kommer), skåp och bord.



Bordet i mitten har jag reserverat. Kärlek vid första ögonkastet, gäller både bordet och butiken!

Missa inte Tistel i Norrfjärden bredvid ICA, inte långt från E4!!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marita!
Jaha, var det du med kameran *fniss*, vad kul att du hittade min blogg och min butik för den delen också, nu måste jag ju kika in på din sida, men vi träffas ju annars på Tistel. Förresten så är dom rostiga kronorna beställda.

Ha en trevlig helg,det ska jag ha...
Pernilla

Unknown sa...

Men sluta!!! Snacka om att få prestationsångest! *skrattar* Jag är så aaaavis på ditt kök och och kaklet och mosaiken och arbetsrummet och badrummet och....att du bara hinner med allt du gör.

Om vi hade tänkt igår, så hade vi skickat din karl på revy, med mitt gäng och mig till Skellefteå, med dig! Fiffigt va? Det misstaget får vi inte göra om.... Kram V

mittiminvillervalla sa...

Hej på dej :o)

Så kul att du tittade in hos mej!
Känner mycket väl igen mej i det där med bilar hellre än heminredning, hahaha, ja egentligen ALLT som har med hemmet att göra faktiskt. Min kära gubbe är icke så mycket som en micromillimeter intresserad av dessa saker. Det måste ha motor och brumma helt enkelt och såna saker anses aldrig dyra! Fast han är go och bra ändå så klart :o)

Tistel upptäckte jag förra året, och Spets & Änglar är också en av mina favoriter. Himmel vad mycket fint det finns på dessa båda ställen!

Du har ju jättefint här hos dej och av det lilla jag hunnit med att se. Ska förstås kolla mer sen :o)

Tycker det är väldigt kul att vi Norrbottningar hittar varandra här ute i stora vida bloggvärlden :o)

Vill ju inte tappa bort dej, så är det OK att jag länkar dej?

Ha det bäst!

Monika