25 januari 2008

Tavla






Som dom flesta andra har jag en låda med gamla foton o papper som bara ligger. Det är svårt att göra nåt av det men man vill ju inte slänga det heller...






Tillsammans med gamla foton och brev plockade jag ihop lite vackert papper i gammal stil och pusslade ihop en tavla. Tunna kvadratiska silverramar valde jag för att kunna samla flera tavlor på samma vägg.



Hallen är ett perfekt ställe för gamla släktbilder. Där kan man ofta hänga ovanför dörrar och på smala väggbitar.

I vårt gamla hus satte jag glatt upp gamla kungabilder på toaletten, tills min pappa tyckte det blev pinsamt. Jag hade hängt dom ovanför toalettstolen...


Nu är ju scannern perfekt för såna här jobb, man behöver inte använda originalen.

Den tjusiga mannen högst upp är min mammas morfar - en stilig karl!

Han ska få vara med i mitt nästa projekt...




2 kommentarer:

Unknown sa...

*Fniss* Tack vad gullig du är!
Självklart ska jag visa mer av garderoben när det är klart.

Herregud varför har dygnet bara 24 tim och varför ska man måsta sova under de tim med? Tänk så mycket tid man missar.
Men ack så ljuvligt det är!

Kul att du visade tavlorna du pysslat ihop. Jagtror inte jag sett dom allihop förut.
Kram Vero

Unknown sa...

Visa bilder på ditt snygga jäkla kök.
Kram Vero