20 mars 2008

På hemmaplan igen!

Efter att ha tillbringat sex ljuvliga dagar i Klubbfors är jag tillbaka i sta´n igen. Känner mej härligt nedvarvad och kan faktiskt titta på spåndammet utan att få spader!



Jag har tvättat, städat och stickat, samt naturligtvis pysslat runt i huset. Tog med mej kameran men glömde laddaren... Typiskt mej.

Vår stug-granne Mariann hade kurs med mej i lördags, och lärde mej sticka pärlmuddar. Farligt, farligt... Det blev 3 par muddar (jag har lite svårt att sluta när nå´t är roligt!) och två par påbörjade...

Vissa personer i min närhet kan vänta sig härliga julklappar! Muddar i Silke-Alpaca garn, hur mjuka och varma som helst! Pärlmuddarna får ni se en annan gång, för här lade batteriet av...


Vi ska vara i sta´n torsdag-fredag för att ÄNTLIGEN kapa färdigt täckskivorna till köket. Dvs Johnny kapar och jag ska SY!




Jag gjorde ett misstag när vi planerade köket. Ett öppet hörn, som dessutom är det första man ser av köket (från hallen).
Här samlas både damm och skräp. Efter mycket funderande kom jag fram till en lösning.



Korgar från JYSK!!! Strunta i det randiga fodret, jag har hittat samma metervara som gardinerna (Spiras Porslin) och tänker sy nytt foder till korgarna.

Snyggt, eller?!
Återkommer när batteriet är fullt. Ska ta en sväng på sta´n först.

3 kommentarer:

karrakolan sa...

Ja visst blir det snyggt, kul att du har hittat tyg som passar till.
Jag glömde höra av mig i helgen men vi hade annat för oss. Kommer du ihåg tyget på åhlens, jag klarar mig med 2,5 meter om det har kommit in.
Glad Påsk.
Caro

Anonym sa...

Jaså det är där du har hållit hus!! :) Har funderat vart du var.. Glad Påsk syster! Kram

Unknown sa...

Det kommer att bli jättesnyggt gumman :) Mysigt med korgarna i hyllorna. Klart du ska ha det så.

Kramis V