8 mars 2008

Lite lördagspyssel...

Världens vackraste Tove hälsade på mormor i veckan. Hon har ett skratt som går rakt i hjärtat på mej - mer förälskad moster finns inte!!! Att leka med och sniffa på Tove är bra terapi, sista tiden har varit lite jobbig och tandvärk (=taskigt med sömn) gör ju inte livet lättare.


Johnny och jag äter penicillin i kapp för inflammationer i tänderna, han leder ligan än så länge eftersom han hunnit till tredje kuren - för samma sak!


Hoppas jag klarar mej bättre...

Carola från Jokkmokk (med bloggen Dalvadis) har varit på besök. När vi hade shoppat färdigt (ny hallampa och tyg från Åhléns) gjorde vi ett försök med pärlor och tråd. Ack Monika Villervalla, om du hade varit med... Efter många försök (och lite hjälp från mamma) så lyckades jag åstadkomma ett kors á la Villervallan... Carola var som vanligt en naturbegåvning och dotra Ida ska vi bara inte tala om.
Vi hade en något passiv medarbetare, Carolas bassethund Brage. Han har mest funderat över hur han ska få hem mammas kökssoffa till Jokkmokk...


Vi hittade ett läckert tyg på Åhléns - "Teatime" i natur-grått. Kanske blir det en kudde när jag har tänkt färdigt. Johnny har lite kapjobb kvar innan jag får börja byggstäda, så alla syprojekt får vackert vänta fast det kliar i fingrarna...


Visst är det snyggt!?

Kram på er och ha en skön söndag!!





7 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha ska till att vara svårslagen vid upploppet kanske! Sover inte ännu men Baggen tycker att mamsen ska sova nu. Tösen o jag skapade mera vid hemkomsten, ca kl. 21,00.
Visar i bloggen imorgon va de bidde. Kanske mer än en tumme.
Drömmer om en grön mygga hela natten!!
Ska ställa upp alla fynd nydiskade och blanka till fotografen nästa dag.
Tack för oss och jättekramar, i alla fall från söt hund.
Caro

Handplockat sa...

halloj
jag håller med jag har aldrig heller sett någon som heter Tove som är snyggare än eran =)

vilka fynd du har gjort till ok priser
och va kul att du har köpt kupan på mitt jobb

det blir invigning av nya avdelningen med lantlig inredning (jag kallar det "huset") Torsdag nästa vecka på mitt jobb

hoppas att alla varor hinner komma tills dess (vissa småmöbler är redan sålda så vi har bestäkllt fler dessutom)

hoppas Ni är bättre tandvärk är ju hemskt

ha en toppensöndag

Unknown sa...

Gullungen!!! Hon är ju bara för underbar. Jag förstår att du är förälskad :)

Vi var i Piteå igår kväll, jag & Emma. Åkte in till syrran och uppvaktade dottern som fyller år på måndag. Det blev sent, annars hade vi tittat in. Blev ni kvar i stan i helgen eller blev det Klubbfors?
Jag är sååå pysselsugen. Jag sa till Carola att vi måste göra om det där nån helg här framöver.

Kram Vero

Anonym sa...

Tack för besöket på min blogg.Vilket vackert tyg du hittat på Åhlens, det måste jag dit och kolla in.Läste att du också är sömmerska, det är ju jag med.Ha det så bra så länge, kram Katta

Anonym sa...

Hur söt var inte Brage då? *s*

Lea sa...

Hejsan hoppsan!
Nu var det några dagar sen jag var inne sist och dset händer mycket hos dig må jag säga. Vilka härliga fynd, och din stackare som har tandvärk.
Vilken liten gulljänta och hunden var ju för cool. Jag har faktiskt bott i Jokkmokk ett år för länge sedan, men känner ingen där..nästan.
Ha det bra!
/Lea

karrakolan sa...

Hj kandelabern är putsad och skiner som en stjärna på spiselkransen. Den väntar på några handstöpta ljus som jag ska fixa fram.
Jag tycker också att det kan vara kul att samlas hos oss och pyssla. Ta förall del med dig Vero också.
Caro