12 mars 2008

Färdig!!














Min "fotpläd" är färdig! Sex hekto ull, som ska få värma mina axlar i soffan hade jag tänkt. Den ska få tofsar i hörnen först. Eftersom Johnny inte kapat färdigt, så är jag ju lite begränsad i mina inredningsprojekt - så jag stickar istället. Just nu försöker jag få färdigt min jeansblå kofta i melerad bomull som jag började med i somras - 20 cm ärm saknas.
Jag läser bloggar och stickar på ärmarna under tiden... Mönstret till koftan kommer från Garnstudios hemsida, nr 22-101.


Jag har ett nytt stickprojekt att dregla över när koftan är färdig - kolla in tofflorna!

Trots några tuffa arbetsdagar har jag hunnit med lite shopping också. Veckans skörd ser alltså ut så här:



Glaskupan är den nya hallampan (upp & ner), som har ett fäste i stål. Garnerna ska bli sjal, muddvärmare och en filt av mormorsrutor. Tidningsfacket mm kommer från Bloominghome och ska få bo i "kap-rummet". Jag börjar tro att mitt arbetsrum aldrig blir nånting annat än snicke-boa...
Har ni kollat in det snygga tyget i förra inlägget, Teatime från Åhléns? Det finns som tapet också, 225 kr per rulle.
Funderar starkt på att vara ledig nästa vecka och vara i Klubbfors... Inget spån att trampa runt i... Måla, sy och kanske göra nå´t läckert halsband...
Dröm vidare!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jaaha är det så dom heter? Korgarna alltså... Jag köpte dom bara för att du sa att dom var superbra. Varit sugen på dom länge så nu kunde jag inte hålla mig längre. Dom är jättemysiga och jag kommer säkert på nåt bra att ha dom till.

Vi hörs i morgon om kusren :)

Kramis till dig med kompis!/Vero

Unknown sa...

Och... höll ju på att glömma...
Så jättemysig den blev pläden. Vad duktig du är. Kommer att bli pricken över iet med tofsarna. Undrar om jag ska låna mönstret....?

Jag är okcså så sugen på tofflorna...

Kram/Vero

Anonym sa...

Ja, men dom är ju för söta dom där tofflorna,tyvärr så är man ju ingen stjärna på att sticka....men man vill ju ändå ha!

Vad eländigt att ni båda går och drar med inflammerade tänder...verkar som det smittar. Hoppas det blir bättre snart.

Min lilla söta urna den är ett av mina fynd....på Röda Korset i Luleå för 25:- som sagt ett riktigt fynd.

Ha det gott och så kanske vi ses på Tistel...

Kram
Pernilla

Smycka dig sa...

Wow vilken fin pläd att ha över axlarna mums..den skulle en frusen själ som jag ha;D

Tack för lilla besöket hos mig...
jag ska meddela då glasen finns i butiken;0)

Kram
Lotta

Lea sa...

Den som ändå kunde sticka.... låter skönt att slippa sågspån ett tag.. och pyssla i lugn och ro.
Ha en mysig fredagkväll
/Lea