3 januari 2013

Rött, rött, rött...

 Nu är jag less på rött!
I vanliga fall hinner jag aldrig sticka något till mig själv till jul, så i år gick jag lite för långt.... Men snart är de röda garnerna slut. Nu stickar jag sista modulerna på min Fan Shawl, i ett silkegarn som jag har fått från USA... Rolig att sticka. Mönstret finns här.
 Äntligen färdig är förra julens halskrage i Alpaca Silk, superhärligt garn. Mönster från Drops Silver Shell . Jag har lagt till några rapporter eftersom jag har använt tunnare garn....
 För riktigt kalla morgonpromenader; halsslinga i MK:s Alpaca i mosstickning... Superhärligt garn... Mönster från bloggen Ett litet nystan
 Riktigt varma vantar kan ju vara bra att ha, om dom blir färdiga nån gång...
...för nu har jag varit på garnrea hos Kicki i Norrfjärden, och det blev inga röda garner! Vit och natur bomull samt silke och silke/bomull till en lyxig sjal. Lite vårkänslor kan man väl få ha?


Inga kommentarer: