7 januari 2013

...och rutor...

..det började lite försiktigt i våras med Vogue Knitting´s specialnummer Crochet:
Granny Square Dress
 som jag virkade i bomullsgarn från Stoff & Stil...
efter att ha fäst alla trådar tänkte jag ALDRIG mer...
 
...och nu sitter jag här igen med en massa vackra rutor! Fridas baby väntas anlända om några dagar, och en liten filt i babyull passar väl ett januaribarn?! Bambino Ull och Baby Trunte, samt den alldeles vanliga svenska mormorsrutan.... 
Har äntligen lyckats hitta garn till ett gammalt önskeprojekt! Mönstret har jag sparat sedan 70talets slut....och i höstas hittar jag garnet i en gammal garnaffär i Luleå! Samma garn, och rätt färger dessutom.
 
Min snälla mamma stickar muddar till mej i samma garn... mönsterstickning är inte min starka sida... men nu är det bara att lära sej! Kanske det blir en höstkofta?
Kram Marita

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh så mysigt! Muddarna var ju också bara för underbara!
Vill ha=behöver!