2 mars 2017

Min märktavla

Det här är en av de vackraste märktavlor jag har stött på... Jag har snart sytt den två gånger! Mönstret är från Året Runt nr 5/1986....
Första försöket nångång 1986 blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. På den tiden var det lite mer "man tager vad man haver", för stor väv och för knalliga färger. Men jag gjorde den färdig, och monterade ihop den till en kudde. (En stooor kudde!)

Nästa försök kom tretton år senare. Jag färgade den mindre väven med te för en "antik" look, och valde dovare färger till blommorna.

 Och såhär långt kom jag. I snart tjugo år har den legat i ett skåp och väntat på fullbordan. Nåja, den var ju inte ensam där...
 Nu i vinter kändes det som att det var dags. Jag syr lite varje dag och övre vänstra hörnet är färdigt.
Den ska hänga i sovrummet när den är klar...

Inga kommentarer: