6 mars 2017

Hexagoner

Jag kunde inte låta bli att beställa hem Tilda-häftet. På rea, dessutom...

Vilket petjobb! Jag har inte så mycket tålamod, och handsömnad dessutom! 

Men bilden fastnade i mitt bakhuvud, och i flera dagar spökade det runt. Efter att jag letat runt i syrummet ett tag hittade jag detta från Panduro:


och efter lite googlande på "how to sew hexagons" så var jag igång. Tygerna har jag handlat på någon tidigare Panduro-rea,

Klippte och sydde 70-80 stycken. Satt en hel kväll och sydde ihop de små rackarna... Pilligt, javisst, men roligt!
... "fin duk till bordet i inglasningen", tänkte jag under tiden.
Tills jag plötsligt insåg hur litet alltihop var! Den kaffekoppen är inte stor! Vilket jag naturligtvis skulle ha upptäckt på en gång, med tanke på hur små hexagonerna är. Så nu har jag klippt ungefär lika många till.... Fortsättning följer.
Kram
Marita

Inga kommentarer: