22 december 2008

Fjärde advent...

Nu har jag hittat julstämningen... Mitt i allt spring och pynt och städning, känner jag mej väldigt lugn. Vi har fejat och pyntat på stugan hela helgen, men vi har faktiskt hunnit bada också... Superskönt och lyxigt nu när pannan är inkopplad och det finns varmvatten i mängder.
Bland julsakerna på stugan hittade jag Idas fina väggficka, som matchar julköket i sta´n... Jag har sytt stolskjolar i det rutiga tyget överst.
Majas julvätte vakar över oss hela julhelgen. Jag har hennes vättar i både natur och rött, men den grå är lite speciell...
Min Tilda-ängel har fått flytta in i köket... Om ni undrar varför alla bilder är från köket, så kan jag berätta att det är enda rummet utan (oinslagna) julklappar...
En alldeles stressfri julkram från en alldeles lugn Marita...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej gullhimla!

Tack för lånet av stolpen i helgen. Min vän skickade en särskild hälsning och tack till er!

Så mysigt du har gjort hemma. Så pysslig du är. Att du hinner allt du gör... fattar inte hur...?

Skönt att det funkar nu och att ni har varmvatten så det förslår. Hoppas ni hunnit med att njuta också och inte bara stressat runt som galningar. Vi hörs.

Kram Vero

Gårdsromantik sa...

Ingen panik alls!

Har ett paket inslaget och ett rum som väntar på nya tapeter - får smyga med det idag för maken tror att det inte skall göras något mer före Jul!!!

Så överraskad han skall bli;-)

Hoppas paketet hinner fram!

Kram Maud

japp sa...

Hejhej.. hoppas inte du fixar å donar så du hinner få vila inför julen me.. men de e ju alltid såhär.. in i sista stund..hihihi.

Hoppas allt är bra me dej annars.
Jag jobbar till 22 ikväll..sen är jag ledig tills fredag fm, å jobbar hela helgen.
Ha nu en riktigt goo jul å må riktigt gott..kram Helén.