1 juli 2008

Ett stort grattis!!!

En hel skottkärra med kramar och gratulationer till Veronica (Småstadsliv) som fyller år idag!!! (Typ 23...) Det är ju inte helt enkelt att hitta presenter till kvinnan som har allt...

Bilden är en ledtråd till presenten...:-)

Vi gjorde en utflykt till Älvsbyn igår för att kolla in läget på Öbergs. HÖÖG shoppingfaktor... Hittade en jättefin tallrikshylla som bara ville följa med hem, men jag måste ju mäta först. Men kolla in planteringsborden om ni har vägarna förbi Älvsbyn. Bilder finns på Handplockats blogg.
Måste visa lite bilder från min knepiga övre hall i Klubbfors. Tidigare ägare har rivit balkongen och spikat igen från utsidan. Vi har tänkt bygga ny balkong så småningom, men under tiden är hallen ett fönsterlöst mörker...

Vit målarfärg kan utföra under... Spetstyget döljer balkongdörr och fönster tills vidare.





Jag ska måla stolen vit och klä om sitsen. Ljuskrona i zink från Keramix, spegeln från Vischan och växthus från Öbergs i Älvsbyn. Letar efter en SNYGG konstgjord ros att ha i växthuset...
Kram till er alla och ha en riktigt solig dag!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Meeen tack gumman!!! *glad*
hihi, jag är inte det minsta nyfiken... *ljuger*
Tittar du förbi och fikar idag?

Vi hörs.
Kram Veronica

japp sa...

Heeij.. tack, japp, 15 år går så fort.. å vi trivs på Backen så bra.
SÅ fina bilder du visar.. hoppas de går bra me ert kommande balkongbygge då, men tills dess är det ju en myzig liten vrå där uppe.
Ha de bra..kram på dej. Helén.

karrakolan sa...

Hej på dig, vi ses till veckan.
Caro

Rosa Hemmet sa...

Hej hej! Stämmer bra att vi sprang på varandra på hjortis :) Husen är sååå fina, passar ju egentligen året om! Vilket superfint miniväxthus du har hemma, smått avundsjuk.. Det låter som att shoppingen var kul :) Ha det fint

Unknown sa...

Halloj snäckan :)

Blir du med i kväll på min balkong? Det blir releasparty på mitt nya liv med jordgubbar och kyld dryck...

Häng på vettja!
Kram

Sofie sa...

Hej! Vad roligt att ha hittat till en "ny" piteblogg :) Vad fint ni har det hemma!!

Öbergs säger du.. tror att jag hört talas om det.. Man kanske ska ta sig en sväng till Älvsbyn och kolla in den affärn :)

Kramar, Sofie

Lea sa...

Åhåå... ni har verkligen varit runt på turne det är ju såå kul!
Men alltså att jag inte visste att Vero fyllde år ... måste gå tibax och gratta henne med desamma.
Himla fina saker du visar på dina bilder.
Ha det gott i värmen!
/Lea

Anonym sa...

Tjena bruden
Hoppas allt är ok med dig......ser att du letar en fuskros, vi har en jättesnygg ros som verkligen ser äkta ut, kom in å kika på den vettja.

Ha den bra vecka
Kram Pernilla

Monika sa...

Himmel så fint! Hela ditt arrangemang är ju helt underbart vackert! Helmysigt!

Jag vill också... måla, måla, måla! Men ändå inte måla, för det är så trist ;o)

Tänk om någon kom hit och viftade med en trolleri pensel :o) DET, vore nåt det!

Hugaligen tänk att jag missat Veros födelsedag! Måste genast kika in till henne.

Ha det gott!

Kram

Monika
Ha det finemang!

Anonym sa...

Så makalöst vackert! Där skulle jag gärna sitta och spegla mig en regning sommarkväll!

Varma hälsningar mode och inredningsbloggaren UnderbaraClara

http://www.folkbladet.nu/?cat=107

Gårdsromantik sa...

Halsbandet kom igår - så ljuvligt vackert det var!

Jag hade det på 2 husvisningar igår och kände mig sååå fin!

Kram och tack från Maud

Gårdsromantik sa...

Jag visar ditt vackra halsband på bloggen idag - är så glad över det.
Glömde fråga om du gör på beställning - det kanske är fler som blir sugna.

Kram Maud