18 juli 2008

Det blev bara pannkaka...

Jag har gjort debut i veckan. För första gången i mitt drygt 40-åriga liv har jag gjort PANNKAKA. Och naturligtvis blev det (just det!) pannkaka... Mina snickare åt och såg glada ut, men sambon avböjde matlådor. Samma ugn lagar jättegod pannkaka när Johnny står för smeten. Hmmff.
Har hunnit med två loppisar denna vecka, först var vi på Antikt i Åbyn. Enormt utplockat, inget att rekommendera precis, men den broderade kudden följde med hem.
Café och Loppis i Islandsbäck är värt flera stjärnor, inte minst för det fantastiska fikat. Öppet tisdag-torsdag samt söndag 12-17 nu under sommaren. Bra priser dessutom!


Drygt 200 kr för alltihop!
Förutom fyndresorna har jag målat badrumsdörren. När man renoverar så lämnar man ju alltid "mindre viktiga" saker - helst i evighet... Jag avskyr att måla men gillar att slipa (och har ny slip!) så okej då...
Eftersom veckans väder har varit milt sagt växlande så har jag ställt ut trädgårdsmöblerna i gräsmattan och ockuperat paviljongen - jag målade i regnet!! (Myggorna var överlyckliga. )
Pannrumsdörren står på tur, så paviljongen blir mycket använd oavsett väderlek och myggor.
Min hjälte har byggt hela veckan. 30kvm uthus. "Så att du har nånstans att ställa alla dina krukor." Hm. Misstänker att det hamnar andra saker i uthuset också...Golvet är som en dansbana, lite kulört belysning bara...
Hittade en söt hylla i förrådet. (Vem behöver loppis, egentligen?!) Nu tjänstgör den i köket, lagom skavd. Och kolla in min snygga tehuva!
Någon som jag känner ska få en likadan!!! Nåja, nästan i alla fall... Så nu vet ni vad jag gör på kvällarna, på stugan utan internet...
Kajsa, Emilia och Christoffer har fångat en groda. Trots pelargonblommor och daggkåpeblad försöker han rymma... (Han lyckades till slut.)
Kram på er!

8 kommentarer:

Sofie sa...

Tack för din rara kommentar :) Jag blir så glad!

Vilka fynd! Det är verkligen roligt med loppis :) Vad mysigt till ni verkar bo!

Kramar, Sofie

Mjuka sa...

Visst är det roligt att fynda på loppis!! Känner igen det med maten, fastän man har samma ugn :-)
För mig är det precis tvärtom ÄLSKAR att måla men hatar att slipa. Ha det bäst
kramar M

japp sa...

Heeij.. jooo, jag fastnade såå för den spegeln, men den har inte kommit sig upp än, tyvärr. Men de blir nog imorrn tror jag.
För nu ska vi börja fixa oss, ska å käka middag hos grannen.. inte illa..ska bli gött.

Fina fynd har du gjort, så skoj å vara på loppis, då man fyndar.
Har inte varit så mycket på nån i sommar, men de kommer nog.

Ha de bra..kram på dej å hoppas ni får en fin helg..bara sooola nu får stanna. Kram helén.

Gårdsromantik sa...

Vika fynd - servisen var underbar. Det är därför det är så tyst om dig! Fyndar och pysslar för fullt. Den där kudden var så underbar - tror nog att jag samlar på sådana - jag har 8 st - då samlar man väl.
Jag måste säga att jag är imponerad så skicklig du är på att brodera - och lyxsax - sånt förgyller tillvaron.

Kram Maud

Unknown sa...

Men hallå vilka fynd du gjort! Och jag som bara saknar dig såååå. Måste titta förbi någon dag i veckan och kika på fynden. Man kanske hittar något i din samling. Det verkar ju finnas ett och annat vackert där med!

Du har en liten award hos mig gumman.

Kraaaam

Madeleine Berglund sa...

Hej! Åå vad kul att jag hittade till din blogg, den ska jag börja läsa=) Ha de så bra! /Madeleine

Mer av allt sa...

Vilka fina fynd du gjort! Jag blir också sugen på att åka till Islandsbäck. Var ligger det (provade söka på hitta.se)? Är det kring Byske?

Lea sa...

Hejsan! Islandbäck har jag aldrig hört talas om?? Men Åbyn är inte ok.
Snart får ni komma till mig på loppis ;-)...
... jag ska nog ha öppet hemma några dagar under Nolia.
Men några fynd kan jag inte garantera:-)
Ha det gott!
/Lea