19 juni 2008

Redan midsommar!!!

Jag kan inte riktigt förstå var tiden tar vägen! Mina timmar bara rinner iväg. TYPISKT försommar! En salig röra av ogräs, kalas och städning... Vi har haft badtunne-fest på stugan, med mat och folk och sand... Johnny hyrde "badflak" från Lindbäcks Bygg - toppen!Vi tillbringade nästan hela helgen i vattnet... Sötaste badarna var naturligtvis Christoffer och Emilia.
Lite annat har jag hunnit med. Jag har äntligen kommit till skott och målat mitt gamla skrivbord:
Bordsskivan har kvar den gamla färgen. Jag har ställt bordet uppe på hallen med en läcker gammal spegel från Vischan - det blev jättefint.

I veckan har jag hållit till i sta´n för att få lite ordning i lägenheten. Arbetsrummet har tagit några timmar - vad gör man med alla fula KABLAR?


















Alla mina urklipp om inredningsidéer och inspirationsbilder har jag äntligen lyckats samla i ett album. Ett billigt album med svarta blad som jag dekorerat med vackert papper.
Skrivbok från Rima med linjerade blad, för att skriva långa "att göra"-listor ....


Eftersom det är midsommar är det väl läge för en liten TÄVLING!
Du behöver bara lämna en kommentar före torsdag 26 juni så är du med! Jag tänker lotta ut ett halsband...






Sötvattenspärlor och silverdetaljer... Passar till solbrännan!!! Trevlig midsommar!!!

9 kommentarer:

karrakolan sa...

Först till skott, kråkorna har landat och det är bara att välja. Jag har lagt undan två till er.
Jag tävlar gärna om ett halsband. De kan man inte ha för många utav.
Det såg helmysigt ut med badtunna, synd att vi inte kunde komma med också. Men jag tror att vi var på rätt plats ändå.
Caro

Lea sa...

Men hallojsan och trevlig midsommar!
Alltså så fiffinurligt att hyra badsläp!!
Jag vill självklart vara med och tävla!
Ha det så skönt i helgen./Lea

Anonym sa...

Så du är i stan och fixar kabelhärvor......

Ha en trevlig midsommar med alla nära och kära.......

Kram Pernilla

Monika sa...

Hello Marita :o)

Hoppas midsommarhelgen varit bra på alla sätt och vis.

Så mysigt det ser ut med badet! Nästan så man vill hoppa i och plaska runt lite :o)

Självklart som självaste korvspadet, klarnade kokkaffet och molnfria sommarhimlen vill jag vara med i din utlottning! :o) Så fint halsband vill jag alldeles säkert vinna :o)

Ha en fortsatt skön sommar!

Kram

Monika

Monika

Vit Spets sa...

Trevlig fortsättning! jag som har kommit hem från utlandet har en liten solbränna - skulle passa bra med ett så vackert halsband...
//Siv

japp sa...

Heij.. såklart man vill vara me om den utlottningen.. spännnande.

Duu, verkar som att vi inte bor allt så långt ifrån varann.. jag bor uti Backeskolan, då bor du väl ett stenkast därifrån, eller?

Jag har en utmaning åt dej inne hos mej, hoppas du vill vara me..kram Helén.

Gårdsromantik sa...

Men Herregud!

Jag höll ju på att missa din tävling - vilket läckert smycke!

Wow - är hela det där huset en badtunna - jag menar far de runt med det där. Och jag som tvekar på om det går att flytta våran timring.

Ha en fortsatt härlig vecka på gården!

Kram Maud

Anonym sa...

Äntligen uppdatering! :) Har väntat o väntat o väntat... Tove tackar för väskan. Vad snygg den var! Kram // Lillasyster

Anonym sa...

Jag kör också med smoothie till frukost. Det är jättebra! Det blir extra lyxigt med färska jordgubbar... Hoppas att solen också kommer snart - det är ju så himla trist med blåst och moln. Halsbandet ser verkligen fint ut med hjärta och allt.