22 maj 2008

IKEA med mera....







Bloms Möbler i Öjebyn... Gillar man vitt med lantlig "knorr" så kan man hitta en hel del. Synd att priserna inte matchar IKEA... Johnny fick lite fnatt och förälskade sig i ljuskronan "Francesca".



Hur snygg som helst i paviljongen... som vi hämtade i helgen.

Johnny och Anders monterade paviljongen i söndagens snöglopp - hoppas vädret inte var ett tecken :-) Detta enorma partytält ska jag matcha med fantastiska järnurnor från Tistel i Norrfjärden. Rosor och sommarslöja blir det.


Tillsammans med Veronica, Pernilla och brorsans skåpbil siktade vi på Haparanda i tisdags. Vadå shoppingbil?! den rymde hur mycket som helst. Det är första gången vi åker från IKEA utan kassar i knät... (En orkidé räknas inte!)
Jag handlade kuddar, ljus, tyg, hyllplan och IKEA:s fina kökspall. Lite annat småplock följde med.
Just nu finns det massor med fina saker och möbler till trädgården till bra priser...
Och väderprognosen för helgen säger HÖGTRYCK!
Kram på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, jag har stått och pillat på en helt underbar paviljong idag som jag verkligen ville ha - jag har bara inte huset att matcha den med än... *s*

Gårdsromantik sa...

Så kul med shoppingresa - har sett några som köpt så snygga trädgårdsbänkar där. Få se när man själv kan baxa maken dit.

Har lagt upp en massa tävlingar på min blogg om du vill ha lite spänning i tillvaron.

Kram Maud

Monika sa...

Hallåj! ;o)

Tack för påhälsningen! Kul! Vilken härlig paviljong. Håller med att Bloms har en massa fint men numera är det nära till hands att man jämför allt med Ikea. Och då är ju valet givet!Hihihi! Kamprad gnider nog sina händer som aldrig förr skulle jag tro!

Längtar efter en Ikea runda jag också.

Ha det fint i vårsolen!

Kram

Monika

karrakolan sa...

Hej kul att se att du har hittat tillbaka, vill gärna läsa mer om allt.
Caro