27 mars 2013

Glad påsk!

Bästa Susanne har fixat snygga och praktiska mallar för garninventering. Smart idé tyckte jag, och började inventera mitt garnförråd...eller vad man nu ska kalla det.
 Bara sockgarnerna var 6 kg. Om man räknar att ett sockpar drar ungefär 100 g, så räcker mitt förråd till 60 par sockar i min egen storlek. Jag nöter upp 2 par om året, och min socklåda är inte direkt tom... ni kan ju räkna själva. Det värsta är att jag tyckte att jag INTE hade speciellt mycket sockgarn, eftersom jag har sålt bort över 1 kg grå sockull. Man kan lura sig själv...
 Massor med läckert, handfärgat yllegarn alltså...
 ...och en hel del läcker mohair, som jag tänker använda till en pläd liknande bilden. 
Och eftersom totalen på garninventeringen höll på att skrämma slag på mej, så blir det inga nystan i påskägget i år! Jag borde ha totalt köpförbud länge...
Glad påsk på er alla!
Marita 

4 kommentarer:

Linda sa...

Wow, vilken mängd garn! Sticklycka!!! Men ibland är det lite skrämmande vad man har investerat i.

Linda sa...

Glad påsk förresten, det glömde jag att säga! :)

Lingonberrie sa...

Det är så svårt att låta bli att köpa på sig garn. Jag älskar det där norogarnet i härliga färger.
kramar

Unknown sa...

I'm impressed baby! Det hade jag ingen aaaaaning om ;) Du är bara bäst! Klart du fixar 60 par sockor.