21 februari 2013

Torsdag...

Just nu handlar det mesta om att göra färdigt... bokslut på jobbet och gamla stick-UFO:n hemma... Jag hade en lite "rörig" period under 2012; startade massor med projekt och ledsnade lika fort. Så januari och februari har jag mest stickat färdigt och monterat. Men nu börjar tre stora projekt närma sig fullbordan, så då törs man tänka på annat....
 Våren är på väg och jag hittade den här ursnygga klänningen på Love Forever´s hemsida... Den ska bli min!
 Ett av mina tre UFO:n är färdigt, tröja i Sirdar´s Crofter DK i blågröna färger, eget mönster...

... stickor nr 5 och garn i bomull/ull/acryl, fick 3 nystan över som kan bli en sjal...
Premiär för nya tröjan på jobbet idag. Det är vår i luften, bara 2 minusgrader och en blek sol.
Kram på er!
Marita

2 kommentarer:

Susanne sa...

Du är såå kreativ. Tröjan blev jättefin :-D

Linda sa...

Vet du, idag såg jag årets första snödroppar inne i centrala Kristianstad där snön har smält! Det finns hopp om livet! Ursnygg tröja!!!