30 december 2009

Nedräkningen kan börja...

Hur mycket snö som helst och 22 grader kallt. Visst är det en passande bild :-)? Men en av de bra sakerna med nyår är ju nedförsbacken som kommer efter - mot våren! Någon dag under helgen ska jag sitta med trädgårdsböckerna och bara drömma en stund...
Vi åker till Klubbfors i eftermiddag för att fira nyår (med Ingela och Mats i Brännfors), äta gott och mysa (kanske i badkaret...) i största allmänhet...
Som nyårslöfte lovar jag att 2010 ska bli året då jag:
...äntligen planterar bärbuskarna som borde vara 7 år gamla till våren...
...fixar julklapparna lite tidigare än dagen innan...
...gör färdigt några projekt INNAN jag startar tio nya...
(...om jag har tur så hinner vi till andra veckan i januari innan det kollapsar...)
och en massa andra (nyttigare) saker som mitt 40årsminne försöker förtränga...
fast just nu vill jag helst bara tänka på trädgård och vår...
Gott nytt år och stor kram från Marita

6 kommentarer:

Linda sa...

Gott nytt år! Jepp, nu kan det bara bli ljusare! Om fem veckor är det till och med dags att börja leta fram sina tomatfrön för att så dem! :)

Monika sa...

Tack söta du för nyårshälsningen :o)

Ett alldeles fantastiskt år önskar jag till dej.....

Kram

Monika

japp sa...

Heeij Marita.. tack för din goa kommentar.. Hoppas ni hade en jättetrevlig nyårsafton, jag å guuben satt som penschisar å bara myste på ensamma.. men de gick bra de me..lustig känsla bara, vi har ju oftast iaf en av tjejerna hemma, så man får väl vänja sig nu å leva pensionärslivet..hihihi.

Japp, håller me, 40 årsminnet.. jaadu, förstår inte vart minnet tar vägen vid 40 bast.. hmmm.
Å här fylldes det år igår, den 2.a, både jag å guuben, å undrar just HUUUR gamla vi blev..hmmm???
jaadu, de vet man aldrig..=)

Kram på dej å hoppas ditt 2010 blir som du vill.. jag ska komma med lite förändringar jag me. kram Helén.

Anonym sa...

Hej Marita! Fin hemsida! Jag är född och uppvuxen i Klubbfors, flyttade därifrån i börja på 80-talet. Hoppas du kommer att lägga upp fler bilder på huset och byn, jag ska troget följa din blogg. /Kram Rosemarie

Unknown sa...

God fortsättning gumman! Såg att mitt förra inlägg trillat bort, så här kommer ett nytt.
Tusen tack för julklappen!

Vilka jättemysiga bilder du visar. Jag bara längtar till våren då vi får börja med vårbruket :)

Vi ses.
Kram Vero

Sandra D sa...

Gud vad jag längtar efter en uppdatering:-D