6 februari 2009

En speciell trädgård...

För några år sedan fotograferade jag Kjells trädgård. Kjell är en av mina "trädgårdsvänner", enormt duktig trädgårdsmästare med både sinne för dramatik och gröna tummar...
Huset han hyrde skulle rivas, och innan han grävde upp sin trädgård så dokumenterade vi den.





Kjells trädgård är inte bara växter, utan också djur... Katter, fåglar, grodor och fiskar...


Vattenspegel i dammen....


Nyfiken dammkatt...

Plats för lek och bus...

Stora krukparaden...
Kjell samlar på fuchsior, som han övervintrar i källare eller uthus. Hans krukor är helt otroliga sommarträdgårdar...

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilken ljuvlig trädgård!

Och de där katterna som väntar på napp - underbart!

Den där kofta högst var också magnifik - du måste visa när den är kar.

Visst har du gjort om din blogg - jag kände inte igen mig först?

Kram Maud

japp sa...

Wow, vilken härlig trädård.
Trist att de skulle rivas.
Hoppas man själv får energin till en fin trädgård nångång, när alla andra projekt är över.. om de nu blir över nångång.

Hoppas allt är bra? kram på dej. helén.

Unknown sa...

Upp med hakan stumpan :) Jag lever! *skrattar* Jag blir glad att vara saknad i stan. Men snart är det måndag och vi ses.

Vilka fantastiska bilder du visar. Jag trodde först att du ärligt snott dom ur en bok eller nåt! Ljuvligt! Så vill jag också ha det. Det är inte bra för förståndet det här med bloggen. Jag har sett lusthuset i mitt liv. *suckar* Varför är man inte miljonär när man ändå är arbetslös?

Kram på dig. Vi ses till veckan.
Vero

Smycka dig sa...

Hej ...länge sen sist...

jag är ju skyldig din vän för lite tyger men jag minns inte vad hennes blogg heter och vågar inte chansa....

Vilka fantastiska sjalar du visar och koftan du håller på med är ju helt underbar:D

jag bara längtar till leveransen av lillan och är så less att sitta hemma och inte orka göra något:D

ha det så bra
kram kulan Lotta

Unknown sa...

Men GUMMAN! Var är du? Jag har Marita-abstinens. Hör av dig!
Kram Vero

Anonym sa...

Hej... ja självklart. det går bra...Trädgård! I höstas gick jag med i den lokala trädgårdsföreningen. Snart ska jag sätta frö. Kul!!!!

Anonym sa...

Tycker mig ana att någon börjar få vårkänslor...? I vår kan du få låna trädgårdsmästaren av mig. Klänningen till Tove gillar jag skarpt!

Kram /syster

Handplockat sa...

Mums vilka bilder jag bara njuter
=)
ha det bäst

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilken underbar trädgård, inte var det här uppe? Med guldfiskar i damm t o m, synd att den inte fick vara kvar.
Jag har besökt Sapta-sidan flera gånger och undrat vad som hänt, men så tipsade mig Maud (Gårdsromantik) om era respektive bloggar. Hoppas ni tillverkar mer smycken, sjalar och broscher till försäljning.

Floralis sa...

Halloj!
Vad härligt. Det ser trolskt vackert ut vid dammen...
Fuschior är fantastiska. Hos rätt folk! Det vill säga dom som lyckas få dessa att gro och bli stora som träd. Har gjort ett par försök men har ingenstans att förvara över vintern och då hinner dom aldrig sätta igång rejält.
Ha det gott! : ))
Anneli

Monika sa...

Ljuvligt!

Hoppas du har det bara fint! Nu kommer nog snart äntligen våren :o)
Och trädgårdsdrömmar kan förverkligas ;o)

Bamsekram

Monika

Monika sa...

Glad Påsk på dej :o)

Kram

Monika