16 oktober 2008

Jag gillar...

Förutom allt jag stickar själv, så är ju butikerna fulla av läckert stickat... Hel outfit från Noa Noa, finns på Kreativ i Piteå... Jag smög förbi häromdan på väg till frissan, och kolla vad som fanns i skylten...

Den sjalen var inte helt fel... Den butiken är inte "helt fel", beroende på hur man ser det. Som förvaltare av min egen plånbok borde jag aldrig gå förbi Kreativ, förutom på kvällstid utan glasögon. Kanske. En väska följde med hem. För att bo med alla de andra väskorna...

Fotat med mobilen. Väskan är snyggare i verkligheten. Av detta alldeles onödiga impulsköp fick jag så dåligt samvete, så jag gick hem och SYDDE en väska. Hur det går ihop förstår jag inte ens själv. Möjligen är det bara kloka Vero som förstår, för hon drar på munnen när hon läser detta...
Den är också snyggare i verkligheten... Eftersom alla goda ting är tre, ska jag visa en till som är snygg JÄMT!

Min härliga shopparkollega Vero! Vad skulle jag göra utan henne?! Hon är ju inte bara klok och snygg, utan Bäst. Just nu håller vi på med ett "litet" projekt som vi kanske visar nästa vecka. Håll utkik!

6 kommentarer:

Handplockat sa...

heeloo
hon är ju för snygg våran verro!!! den där kreationen hade hon på formex vi andra gick några steg bakom så vi slapp skämmas över våran stass =)

vi har 4 burar totalt ;)
hoppas ni producerar inför hägnan nu ;)

ha en toppen helg

Gårdsromantik sa...

Vilka härliga väskor - jag försöker förstora bilderna men det går icket.

Kreativbutiken är jag ofta in och sucktar i. Det har blivit "några" härliga plagg från UNO - mitt favoritmärke.

Så snygg Vero var och vilka läckra kläder! Precis i min smak.
De där sjalarna var inte alls helt fel heller - jag har gett mig den på att jag skall sticka en själv - när tid kommer.

Kram Maud

japp sa...

Hejhej.. schnöggt, säger ja bara.. på kreativ har jag aldrig varit, bara kikat förbi.
Men de där var himla finemang.

Japp, jag ska försöka stressa lugnt, men sån är jag i själen.. full fart..ska alltid hinna för mycket på för lite tid.Men nog hinner jag säkert me en å annan soffa däremellan.

Längesen sist förresten, hoppas allt varit bra?
Spännande me nytt projekt, ser fram emot det.. ha de bra, kram på dej. Helén.

Unknown sa...

Men TOKFIA!!! Jag inte bara drog på munnen, jag gapskrattade! Rakt ut med bara katten som vittne. Du är en galenpanna! och jag ÄLSKAR DET! Du är bäst du med! Tur vi hittat varandra, vem skulle annars förstå?

Bara dog när jag såg väskorna... klart du behövde en sån! Och den du sydde blev ju ännu finare, tycker jag.
Skynda, skynda, hur ska vi hinna med allt vi vill göra...?

KRAM PÅ DIG!! Vi ses snart.
Vero

Smycka dig sa...

Hej och tack själv för senast:))Jag kan sticka hyfsat men inget jag sysslar med numera. Pliktskyldigast stickade jag Hanna en halsduk förra julen för hon skulle promt ha en grön halsduk.

Min tid går till att göra smycken och sy lite då och då...men magen gör mig distraherad nuförtiden för jag bara läääängtar till i mars:D
Kramis Lotta

Anonym sa...

Hittade hit till din blogg alldeles nyss, mycket trevlig...ska läsa mer!
Jag har varit på Kreativ en gång..vilken upplevelse!!! Ville ha ALLT inkl butiken som sådan....jädrans vad Piteå verkar va ett trevligt ställe....
http://rosalucia.bloggagratis.se