2 juni 2010

I denna ljuva sommartid...

...råder akut panik i syrummet. Men vackert blir det ju, naturvitt linne med faster Majs gamla spetsar och knappar från Ingelas mamma. Den mullvadsfärgade högen i bakgrunden ska bli rock så småningom...
Ett antal tunikor i favoritmodellen...

...rock i linne och sammet...

...min sommarrock i linne...

...att kombinera med tunika av en gammal gardinlängd (tack Maja!) ...

...eller en virkad tunika i gräddvitt...

...går snabbt att virka och är jättefin!

Jag kunde inte låta bli att köpa rocken från Kreativ, deras eget märke "Mor och dotter". Finns i flera härliga färger.
Löskrage att matcha med...

Min pågående virkning ska bli klänning att kombinera med rocken. Med lite tur hinner jag färdigt till lördagens fest.
Kram Marita

4 kommentarer:

Unknown sa...

Sååååå OTROLIGT flitig du är!!! Jag har Marita-ABSTINENS så det skriker om det!!!
Gissa hur helt galet slutkörd och trött jag är. Skulle vela ägna mig åt kvinnligt snack, seriös shopping och frossa i allt vackert du får ur händerna. Men allt jag åstadkommer just nu är jobb, jobb och jobb... Det finns dock ett liv efter detta. Den som lever får se.
Kram!

SANDRA D sa...

Jag blir helt tårfylld och rörd av de vackra du skapar, om jag bara kunde men med tummen i handen när det gäller symaskin är det föga troligt att det ens skulle bli en söm rätt, men det är otroligt vilka fina skapelser du gör, trevligt att träffas på midsommar med! KRAM

Anonym sa...

Hej,

Gud vilken fin tunika, den vill jag verkligen göra! Har du nåt mönster eller du kör på frihand?
Maila gärna. mi_aaker@hotmail.com

Anonym sa...

Oj vilken fin tunika. Finns det ett mönster på den+? Jag skulle också vilja virka den eller något liknande. Snälla, maila mig på jeanetteflankeus@hotmail.com
Hälsningar Jeanette