9 december 2008

Julklappsbekymmer och reklam...

Vi har varit på marknad! Jag och Veronica har ju stickat hela hösten, och i helgen drog vi iväg på Gammaldags julmarknad på Hägnan. Jättemysigt och jätteroligt - men kallt.... Man släpar iväg en massa grejor, och kommer konstigt nog hem med lika mycket (om inte mer...) Så här såg det ut i hallen på söndagkväll: provdocka och zinkfigurer från Tomtebodan, korg, tvättsäck, syskrin och julstjärna från Mauds härliga Hjortgården, ljusurna från Floralis http://vitfloralis.blogspot.com/ samt halsband från Annica http://ahasmycken.blogspot.com/


Hannas halsband har jag trånat efter ett bra tag... Båda två gör underbara smycken, så missa inte att kolla in deras sidor!

Maud med butiken Hjortgården har ju flyttat från Alvik till Gammelstad, så vi passade på att besöka henne i den nya butiken. Man går aldrig ut tomhänt därifrån...

Kolla in muddarna! Hela hösten har jag trånat efter muddar med stjärnor... Mönsterstickning tillhör inte mina talanger direkt. Bildens muddar kommer från Nygårdsanna och kostar 599 kr (utan stjärnor...) Så högst upp på min önskelista står det stjärnmuddar - vad gör man? En av mina bästa vänner är ju jätteduktig på mönsterstickning, så jag passade på när hon inte var på sin vakt... "Jag vill ha muddar i julklapp!"

YES! Bingo! Kaffe, sex och choklad! Muddar med stjärnor! Livet är fantastiskt! ..."ser du stjärnan i det blå, allt du önskar kan du få..."

Det är inte bara fötterna som har fått köldskador ifall ni undrar...

6 kommentarer:

Floralis sa...

Tihii... Så du fick också köldknäpp? ; ))
Tack för tipset med din fina kjol du hade i lördags. Jag tror att det blir en tur till Piteå snart. Jag antar att man får relativt stort hål också i plånboken...? : ))
Ha det gott!
Toodiloo!
Anneli

Gårdsromantik sa...

Åh vad frusna ni var när ni tittade förbi!

Jag trodde först det var ditt vackra hår när jag skrollade upp.

Dina muddar är ju också så vackra - nu gottar jag mig i butiken med alla paren och är så snygg!!!

Precis sådär är jag när jag skall sälja - köper minst lika mycket - men det är ju det som är meningen med livet "att shoppa!!!!"

Nu skall jag kolla in de där sidorna du tipsade om!

Inte har du köldskador i knoppen...BINGO!?

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

" vita galgar är undanlagda - kommer att bli så snyggt bredvid den där läckra provdockan!

Kram Maud

Handplockat sa...

hej snygging
tack själv
idag är jag en liten stund på jobbet detta var otroligt segt i måndags var jag helkass mådde illa av det onda
men jag ville verkligen stå i söndags med
men lotta och hanna räddade min dag

är ni nöjda efter helgen... jag hade ju tänkt fota Er shoppa loss och alltmöjligt på söndagen...
suck

nu är det bara att ladda om

ha en toppen onsdag

Smycka dig sa...

Hej rara du och tack för senast..jag berättade för maken vilken fantastiskt trevlig tjej du är fast vi knappt känner varann:D

Du är helgens hjältinna som värmde mina frusna händer och fixade en stol så jag fick sitta vid fikat:D

tyget längtar jag till...ska göra lite hjärtan tänkte jag.

Ha det bäst kram kulan Lotta

japp sa...

Heeij.. så nu har du varit å fyndat på marknad.. jag verkar ha missat alla marknader å fynd i höst.. men de har ju som vanligt varit ganska mycket.
Men himla snygga saker fick du me dej hem juh.. skoj.

Receptet kommer jag att lägga upp på min sida inom kort.. så du får gärna hålla utkik.. ska försöka komma ihåg å skicka dej det då jag lagt ut det.. måste bara skriva av de på datorn först..men jag loooovar, de kommer!

Hoppas allt är bra me dej annars.. inget stress-il nu inför julen.. hoppas du hinner njuta av alla advent åså först. kram Helén.