31 juli 2008

Pioner och annat skönt...

En stor och härlig pionbukett och en binge kramar vill jag skicka till Veronica, som överraskade mej med en present häromdagen....
Kolla in det läckra väsksmycket! Jag har trånat efter Veronicas vackra röda väsksmycke länge, och så kommer hon med detta! Jag blev så glad... jag ler varje gång jag tittar på det (ofta!)... Vi var på loppis i Älvsbyn i tisdags, och fyndade litegrann. Avslutade kvällen med god mat och trevligt sällskap på Veros mysiga stuga...
Man kan inte åka till Älvsbyn och missa Bröderna Öbergs, "krukhängaren" kommer därifrån och en underbar tallrikshylla som ska upp i köket på stugan...
Loppisen i Islandsbäck går på sista veckan, (söndag 12-17) och jag hann dit igår. Mer blåvitt porslin och emaljerade handfat, de senare till den drömda bastun... Förutom att åka runt på loppisar har jag hunnit måla ytterligare en dörr och slipat lite småmöbler. Värmen gör mej trög ska jag ärligt erkänna - allt går långsamt. På kvällarna har jag suttit i soffan och stickat ...
... på höstens TV-filt. Underbart blåmelerat garn "Raggi" från Järbo, köpt på Ica... Mönstret är en sjal från Garnstudio (98-18) från deras hemsida http://www.garnstudio.com/.
Åker till Luleå med Helen idag, för att kolla in Lagerhaus och annat kul. Fortsättning följer...
Kram i värmen alla!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Meen tack gumman! Så fina! Tack för senast, så trevligt vi hade. Jag gillar att ha mycket folk omkring mig. Igår kväll fick jag oväntat besök (som i Gevalias reklam) av en hemlig gäst :) 3-vligt.

Hoppas ni hittar något kuligt i Lulstan. Jag bara njuter av min ledighet och solen. Sitter mest och läser. Borde vara flitig men har ingen lust till att göra så mycket annat än att lapa sol.

Nu ska jag njuta av den vackra blombuketten.

Kram Vero

Sofie sa...

Vilka fina fynd du gjort :) Och vilket sött väsksmycke, förstår att du har trånat efter det!

Trevlig helg!
Kramar, Sofie

Gårdsromantik sa...

Men så många spännande loppisar du hinner med. De där måtten var ju superfina och servisen!

Vilken läcker väska och smycket till - härligt!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Men du måste ju besöka mig i kyrkbyn!

Så snart vi landat skall jag naturligtvis ha butik där. Kommer att bli så spännande att börja om på nytt.

Jag hör att du har erfarenhet av flyttning. Just nu är allt ett kaos av kartonger och målarpryttlar. Nåja - det gäller bara att ha is i magen - det får ta den tid det tar!

Kram Maud

Monika sa...

Så länge sedan jag kikade in hit till dej!

Den där Vero är vekligen en riktig guldpingla :o)

Och du stickar så underbart fint! Vilken arbete att ge sig in på en sån stor sak som en pläd!

Hoppas du har det bara fine! :o)

Kram

Monika